woman-2197947-1920-1-

Sleeping Beauty: vraag & antwoord

24-7-2017 Terug naar de blogs

Een van de grootste uitdagingen die ik zelf heb (en misschien jij ook wel hebt) is genoeg slapen. Ik heb altijd wel een excuus waarom ik niet vroeg naar bed wil: ik kijk even de film af, ik wil nog even één serie kijken of ik lees nog even mijn hoofdstuk uit. Nu denk je misschien waarom schrijf je nu een blog over slapen, maar dit heeft zoals altijd een reden: genoeg slaap staat direct in link met een mooie gezonde huid. Lees onze vragen en antwoorden om erachter te komen wat jij kunt doen voor een betere nachtrust.

Vraag: Zie je het aan de huid wanneer je te weinig slaapt? En zo ja, wat zijn de tekenen?

Antwoord: een huid die te weinig slaap krijgt is makkelijk te spotten, dus ja je ziet het zeker aan de huid. De meest opvallende tekenen zijn donkere kringen onder de ogen (wat een beetje vanzelf sprekend is), maar ook droogheid, meer acne uitbraken, meer fijne lijntjes en een dunnere huid zijn typische tekenen van slaap tekort.

Vraag: wat gebeurd er met mijn huid wanneer ik slaap?

Antwoord: al de schade die overdag aan de huid wordt aangebracht, wordt in de nacht hersteld (of in ieder geval de huid gaat dit proberen). Je lichaam kun je eigenlijk vergelijken met een fabriek, wanneer je gaat slapen gaat de fabriek de huid/lichaam schoonmaken, repareren en indien nodig ‘rotzooi’ weggooien. Het is dus cruciaal dat je je lichaam iedere dag toelaat om de fabriek in werking te stellen en dit lukt alleen door genoeg te slapen. De aanbevolen hoeveelheid slaap is tussen de 7-9 uur per dag. Het is belangrijk dat je van jezelf weet hoeveel slaap je ongeveer nodig hebt. Dit kan je testen door geen wekker te zetten en dan te kijken hoelang je nodig hebt. Je lichaam zal namelijk nooit extra slapen als het niet nodig is. Aangezien iedere cel in je lichaam is aangesloten, zal de huid reageren op de hoeveelheid slaap die je krijgt. Dit zal je dan weer terug zien in de gezondheid van je huid!

Vraag: zijn er technieken die ervoor zorgen dat ik beter zou gaan kunnen slapen?

Antwoord: het klinkt misschien heel gek, maar ga niet slapen in oude kleren, zie het slapen als een luxe en koop daarom ook speciale kleren die voor het slapen bedoeld zijn. Zo weet je lichaam dat het tijd is voor rust en ontspanning wanneer je je pyama aandoet (klinkt heel raar, maar probeer maar eens). Ook is een tip die je misschien vaker hebt gehoord, maar die heel belangrijk is, in bed televisie kijken en/of met je mobiel nog even op Facebook is NOT DONE! Probeer van je bed een soort ‘sacret place’ te maken. De slaapkamer is bedoeld voor slaap!

Vraag: kan je eigen levensstijl te maken hebben met de weinig slaap?

Antwoord: jazeker het is bewezen dat wanneer je genoeg beweegt, niet veel stress hebt, veel met vrienden en familie bezig bent en ook nog let op je voeding, dat je dan gewoon beter slaapt. Wanneer je weer goed slaapt zal je automatisch gaan zien dat je huid gezonder wordt. Dus tips van ons: zorg ervoor dat je genoeg slaap krijgt. Wil je echt huidverbetering bereiken dan kan je al met de bovenstaande simpele stappen beginnen. Hoe vaak je ook naar de schoonheidsspecialiste gaat, zonder slaap komen we nergens...

Er zijn natuurlijk hulpmiddelen die ervoor kunnen zorgen dat je sneller in slaap valt. Wij hebben supplementen bij Beauty All In die ervoor kunnen zorgen dat je beter en dieper slaapt. Vraag de specialist eens over dit product: Beauty Supps

Beauty Blogger - Natascha

Terug naar de blogs

 

#Acne Alphen a/d Rijn #Couperose Alphen a/d Rijn #Rimpels Alphen a/d Rijn #Microdermabrasie Alphen a/d Rijn #Facelift Alphen a/d Rijn #Laser ontharen Alphen a/d Rijn #IPL ontharen Alphen a/d Rijn #IPL Alphen a/d Rijn #Powerslim Alphen a/d Rijn #Detoxing Alphen a/d Rijn #Lycon Wax Alphen a/d Rijn #Manicure Alphen a/d Rijn #Pedicure Alphen a/d Rijn #Bruidsmake-up Alphen a/d Rijn #Wimpers Alphen a/d Rijn #Shiseido Alphen a/d Rijn #Schoonheidssalon Woubrugge #Schoonheidssalon Ter Aar

La Colline-2
Murad Logo transparant test
Shiseido-1
Hannah-logo
YB-Logo-NEW-black
OPI-logo-2